Matěj Novobilský

Jsem člověk, který by si rád vyzkoušel, jakou váhu mají jeho názory. Více o mě se můžete dozvědět na mých stránkách
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 957x

Matěj Novobilský

Zeman mi nemá co nabídnout

Alespoň si to říkám, když v Brně vidím billboardy v rámci nekampaně Zeman znovu. Ano, ten nápis, před který se pan Zeman postavil v proslovu po prvním kole prezidentské volby.

25.1.2018 v 22:44 | Karma: 19,81 | Přečteno: 540x | Politika

Matěj Novobilský

Otázky politickým stranám od nerozhodnutého voliče...

Volby sice již probíhají, ale pořád asi většina z nás ještě neodvolila. Rozhodujete se na poslední chvíli? Zeptal jsem se politických uskupení na témata, která mne zajímají...

20.10.2017 v 15:50 | Karma: 6,91 | Přečteno: 386x | Politika

Matěj Novobilský

Babiš si to jede jako Barcelona – aneb kdo z nás může říci, že jeho pravda je ta jediná?

Kdo by to řekl, že druhý nejbohatší Čech si upevní pozici jako národního moralisty se schopností kritizovat druhé? Tuhle pozici si získal i přes kontroverzní případy Čapího hnízda nebo korunových dluhopisů.

18.7.2017 v 18:32 | Karma: 13,07 | Přečteno: 443x | Politika

Matěj Novobilský

Parník Evropa se potápí, hudba hraje dál

Alespoň si to myslím. Inu, internet je skvělá studnice, v níž se zmítají různé – někdy naprosto odlišné – názory. A díky pánu Bohu za to. Nedávno jsem na svých stránkách psal (odkaz v profilu) o touze zůstat členem EU.

13.7.2017 v 6:28 | Karma: 12,20 | Přečteno: 723x | Politika

Matěj Novobilský

Kremlu by za to chování slušela izolace

Pokud už musíme být země „kam vítr, tam plášť,“ a měl bych si vybrat, komu se budeme, jak to slušně říci, „dvořit,“ jestli Američanům nebo Rusům, zvolím Američany. Nezávislost není našim cílem.

4.6.2015 v 16:42 | Karma: 16,58 | Přečteno: 386x | Politika

Matěj Novobilský

Ruské motorkáře podporující Kremelskou agresi bych v ČR patřičně "přivítal"

Polský parlament zakázal průjezd svým územím tzv. Nočním vlkům (ruských motorkářů) podporující barbarskou politiku Vladimíra Putina vůči Ukrajině. V České republice se již ozvaly některé osobnosti žádající stejné opatření, ale na druhou stranu, je to demokratické, pokud splní vízové podmínky?

27.4.2015 v 9:17 | Karma: 23,94 | Přečteno: 1360x | Politika

Matěj Novobilský

Rusko není MíruTvůrce ale nebezpečí

„Rozpad Sovětského svazu je největší geopolitickou katastrofou v dějinách!“ „Ukrajina není národ!“ „Na Krymu neoperují ruští vojáci!“ „Měli jsme tam agenty, námořnictvo, v pohotovosti byl jaderný arzenál.“ Tohle všechno jsou věty Vlad

16.4.2015 v 9:07 | Karma: 33,91 | Přečteno: 1593x | Politika

Matěj Novobilský

Nedělejme z průjezdu amerických vojáků žádnou telenovelu

Průjezd americké kolony obrněnců Českou republikou mi nevadí. V poslední době se hodně o této události mluví a blog je nacpán k přecpání důvody, proč by tato kolona neměla naší zemičkou projet. Četl jsem, že někteří už svolávají různé provokace, zpěv ruské hymny, ruské vlajky, či snad přemýšlejí, co by se dalo po amerických vojácích házet. Přidám do vyčerpávajícího výlevu různých emocí i ty své...

20.3.2015 v 22:06 | Karma: 24,98 | Přečteno: 634x | Politika

Matěj Novobilský

Rusko není MíruTvůrce ale nebezpečí

„Rozpad Sovětského svazu je největší geopolitickou katastrofou v dějinách!“ „Ukrajina není národ!“ „Na Krymu neoperují ruští vojáci!“ „Měli jsme tam (na Krymu) agenty, námořnictvo, v pohotovosti byl jaderný arzenál.“ Tohle všechno jsou věty Vladimíra Putina – lodivoda Kremlu, který lže, okupuje, válčí a Západ se bohužel dívá. Sankce Rusku škodí, ale nedostatečně a očividně málo...

20.3.2015 v 17:35 | Karma: 25,24 | Přečteno: 536x | Politika

Matěj Novobilský

Stojím za Ukrajinou!

Někomu se může zdát, že si konflikt na Ukrajině beru moc k srdci... Společnost nejednoho člověka, který o Ukrajině tvrdil, že je to nacionalistická země a Rusko je v právu, jsem přestal vyhledávat. Další takoví určitě přijdou, ale proč? Jak jsem psal už kdysi na svém blogu, moje přítelkyně je Ukrajinka. Její ukrajinská rodina (mluví se u nich mimochodem Rusky) mne přijala velice vřele. Na Ukrajině jsem si při svých početných cestách našel i spoustu přátel. Když vidím mnoho falešných zpráv, které o Ukrajině kolují v médiích (zejména od přátel Ruska a z Ruska samotného), musím prostě napsat svoje... Útoky vedeny nepravdivými teoriemi a konspiracemi na pověst Ukrajinců jsou pro mne stejně nepřijatelné jako útoky na mou vlastní rodinu... Tady uvidíte proč.

19.3.2015 v 21:40 | Karma: 20,32 | Přečteno: 520x | Politika

Matěj Novobilský

Rusko se dopouští válečných zločinů a my se jen díváme

Nedávný rozhovor s jednou ruskou kamarádkou mne jen utvrdil v tom, jak je mi některých Rusů líto. Jejich oddanost vládě je sice hezká, ale hraničí s fanatismem. Opoziční názory v této zemi nemají místo, to proč ta zmíněná lítost. Silná náklonost ruskému režimu některých Čechů takřka nezná mezí, ačkoliv se sami historicky cítíme být podvedení Mnichovskou dohodou. Jak jsem poznal ukrajinský život zblízka, poznal Rusy a sledoval jejich média, tak nějak ten obraz toho mnichovského podrazu kontrastuje s barvami dnešní Ukrajiny. Rusko se dopouští válečných zločinů a nikdo mu v tom, zdá se, zabránit nechce. Pokud necháme Ukrajinu vykrvácet, pak už ale, prosím, neplačme nad křivdou z Mnichova, neboť se chováme stejně my nyní.

26.1.2015 v 20:11 | Karma: 30,83 | Přečteno: 1101x | Společnost

Matěj Novobilský

Zeman zrazuje své voliče, národ i naše spojence!

Pan prezident Miloš Zeman není ctěnou osobou naší země a řekl bych, že sílící „nerespekt“ vůči němu je zcela zasloužený vzhledem k tomu, jak vládne. Jelikož jsem tohoto člověka sám volil ve druhém kole prezidentské volby, nehodlám na něm nechat niť suchou. Jeho vládnutím se totiž cítím podveden, bohužel jsem byl mnohými varován. Ještě byl vlhký inkoust pod prezidentskou přísahou, kde se podepsal, když slíbil boj s kmotry. Co však se dá očekávat, když se kmotry, nebo alespoň „lobbisty“ sám obklopuje?

22.1.2015 v 13:40 | Karma: 42,07 | Přečteno: 5481x | Politika

Matěj Novobilský

Na datu nezáleží. Rusko okupuje bez ohledu na století

Ruský prezident Vladimír Putin se projevil skoro jako kouzelný dědeček, který pohádkovým způsobem „zachraňuje“ ukrajinský Donbas. Alespoň takto bez velké dávky nadsázky považuje svého prezidenta ruský lid.

1.11.2014 v 15:47 | Karma: 25,98 | Přečteno: 1002x | Politika

Matěj Novobilský

Západ to s Ruskem prohrál

Rusko se západem popírají, že by se spor o Ukrajinu dal nazvat novou studenou válkou. Pokud však na sebe dvě strany vzájemně neposílají tanky, ale používají proti sobě ekonomické páky a silná slova, o co jiného jde, pokud ne o studenou válku? Máme z Rusů strach, přiznejme si to.

28.10.2014 v 15:54 | Karma: 18,43 | Přečteno: 1466x | Politika

Matěj Novobilský

Naše demokratické smýšlení se vytrácí

Jak tak v poslední době čtu a sleduji názory na dění na Ukrajině, je mi smutno. Když vidím chudé Ukrajince, jak vyšli do ulic Kyjeva demonstrovat svou nespokojenost s korupcí a nedostatku v zemi, je mi to líto. Tito lidé vyšli před rokem „obydlet“ Majdan – náměstí Nezávislosti, i když je to mnohdy stálo práci a zázemí, neboť na Majdanu trávili dlouhé týdny bez přestávky.

14.10.2014 v 21:08 | Karma: 14,76 | Přečteno: 709x | Společnost

Matěj Novobilský

V Kyjevě klid, ale nejistota

Právě se nacházím v kavárně v samém centru Kyjeva. Od svého příletu sem sleduji dění v metropoli Ukrajiny. Jelikož už nejsem schopen ani spočítat, kolikrát jsem na Ukrajině již byl, mám možnost si všímat zdejších detailů.

9.10.2014 v 14:54 | Karma: 11,47 | Přečteno: 601x | Společnost

Matěj Novobilský

Proč nevěřím Rusku

Okolo Ukrajiny se rodí v posledních měsících velké množství různých teorií, které ženou lidi jako stáda ovcí do jedné či druhé ohrady. Mezi pomyslnými ploty se ocitnete, pokud podporujete jednu či druhou stranu. V tomto případě podporujete východ - tedy tím říkáte, že Rusko je za dění na Ukrajině bez viny a západ situaci vyhrocuje a nebo podporujete západ, čímž dáváte najevo podporu Kyjevu a jeho vládě a podporujete snažení západu srážet ruské ambice na minimum. Samozřejmě můžete být i neutrální, popřípadě je možné být na obou stranách podle toho, jak se to zrovna hodí - třeba jako Miloš Zeman, náš prezident, který své projevy k dění na Ukrajině mění jako ponožky

29.9.2014 v 0:47 | Karma: 24,52 | Přečteno: 935x | Politika

Matěj Novobilský

Pan prezident Zeman by měl definovat slova chřipka a viróza

Prezident Miloš Zeman na řeckém Rhodu, kde je pořádána „beseda“ ruským oligarchou blízkého Kremlu, vystoupil s docela šokujícím přirovnáním ukrajinské krize k "pouhé chřipce." Stále tvrdí, že nevěří v účast ruských vojáků na východě Ukrajiny i přes opačná tvrzení USA, Kanady, EU, NATO, Litvy, Polska a pochopitelně Kyjeva. Všichni až na Ukrajinu jsou našimi partnery. Miloš Zeman dokonce žádá zrušení veškerých sankcí proti Rusku, to zmínil v ruském jazyce! Celý článek zde

26.9.2014 v 21:43 | Karma: 16,49 | Přečteno: 658x | Politika

Matěj Novobilský

Ukrajina si myslí, že ČR podporuje Rusko! Děkujeme, pane prezidente

Když mi moje ukrajinská přítelkyně řekla, že minulý týden probíhala před ambasádou České republiky v Kyjevě demonstrace, bylo mi to líto, neboť jsem věděl proč. Ukrajinci hlasitě dali najevo svou zklamanost z podpory Česka k Rusku a neochotě podnikat další sankce, které by mohly pomoci Ukrajině uspořádat si zemi podle vlastních představ. Přítelkyně totiž ví, že občané ČR vesměs nepodporují Kreml, ale ostatní to neví. Já věděl, odkud vítr fouká

24.9.2014 v 19:52 | Karma: 21,45 | Přečteno: 1126x | Politika

Matěj Novobilský

Zeman nechce dát někomu třetí šanci? Abych mu ji příště dal já

Vždycky jsem věděl, že je Miloš Zeman sebevědomý člověk, i proto jsem mu dal svůj hlas ve druhém kole prezidentských voleb, prostě jsem věřil, že ví, co chce a půjde za tím tvrdě. Ale že bude vládnout jako teď a střílet na adresu Václava Moravce, který je podle mě jeden z mála korektních a neutrálních moderátorů v ČR, a ještě k tomu přehlížet ruské snahy na Ukrajině...

6.9.2014 v 18:43 | Karma: 11,88 | Přečteno: 448x | Politika

Matěj Novobilský

Na Putina je třeba přitvrdit, čas se krátí…

Bohuslav Sobotka, premiér České republiky, sice musí obhajovat zájmy naší země, nicméně přístupem ke tvrdším sankcím vůči Kremlu u mne osobně, ač byly doby, kdy jsem jej měl docela rád, ztratil svůj morální kredit. Poprvé se jeho „hodnota“ v mých očích otřásla, když srovnal možnou přítomnost vojsk NATO v ČR s ruskou okupací v 1968. Jak pan Sobotka bere vážně armádu ČR, možná ukazuje neochotou plnit závazky k alianci na 100%. Nyní si ponechal právo nesouhlasit s možnými sankcemi Evropské unie vůči Rusku, přitom Kreml vesele dál ničí východní Ukrajinu.

31.8.2014 v 15:11 | Karma: 19,68 | Přečteno: 599x | Politika

Matěj Novobilský

Už to Rusko zastavme!

V roce 1968 na území Československa vjely ruské tanky a více jak dvě desetiletí už neodjely. Československu vládl režim, nad kterým držely ochranou „ruku“ Ruské samopaly, tanky a Sověti v ulicích. Když už nám nad Pražským hradem visí „prapor“ Pravda vítězí, proč bychom se teď měli z ruské politiky posadit na zem? Protože Putin, Lavrov a další kumpáni ruské vlády podporující pro-Ruské separatisty na Ukrajině sahají po žlutém kohoutku s nápisem GAS (plyn)? Nebyli jsme to zejména my, Český národ, kdo musel trpět Ruskou invazi na našem území? Proč bychom to měli přehlížet nyní na Ukrajině? Neboť je to daleko a my si musíme hledět svých zájmů? Není to tak jednoduché, kolapsem vztahů s Ruskem může ČR přijít o pracovní místa mnoha lidí, ale každý spor něco stojí a každé konání má mít své hranice, jejíž překročení musí být zákonitě potrestáno.

27.8.2014 v 12:13 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1032x | Společnost

Matěj Novobilský

Názor někoho, kdo je na Ukrajině často

Jelikož se mne současná krize na Ukrajině dosti dotýká, s napětím sleduji dění na Ukrajině a její napětí s Ruskem. Protože na Ukrajinu jezdím velice často, poznal jsem tam spoustu lidí, které teď mohu titulovat jako přátelé a rodinu, je v celku jasné, že oproti většině lidem si můžu utvořit názor svůj, i když uznávám, že i já jsem do jisté míry ovlivněn médií - někde informace shánět musím.

27.7.2014 v 11:52 | Karma: 24,67 | Přečteno: 1425x | Politika

Matěj Novobilský

Stát musí chránit ty, kteří to sami nesvedou!

Vládnutí našich politiků se mi jeví jako nezodpovědné už dlouho. Co se však dá (mimo jiné) vytýkat našim státním kormidelníkům, kteří se více zajímají o své aféry a vlastní prosperitu, je bídné zaměření na nejslabší cílové skupiny – děti a důchodce.

29.6.2014 v 22:00 | Karma: 14,75 | Přečteno: 706x | Politika

Matěj Novobilský

Evropa by se měla Rusku postavit čelem

Po dlouhých letech, a nebudu asi přehánět, jsme opět svědky studené války mezi západem a východem. Rusové přidali tempo zbrojení na 400% a Evropa s napětím sleduje, jak si Rusko dělá s Ukrajinou co chce. Historie nás učí, že to není zdaleka poprvé. On ani Krym nepatřil ve skutečnosti Rusku, protože Rusko si Krym přivlastnilo již podruhé v jeho historii. Původní obyvatelé – Tataři tam ale stále žijí, a Rusové, kteří teď obviňují Ukrajinu z nedodržování lidských práv, sami Tatary tlačí do ústraní.

14.6.2014 v 20:49 | Karma: 18,79 | Přečteno: 738x | Politika