Matěj Novobilský

Jsem člověk, který by si rád vyzkoušel, jakou váhu mají jeho názory. Více o mě se můžete dozvědět na mých stránkách
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 957x

Matěj Novobilský

Nataša (1) - První řádky o knize

Asi pět let zpátky jsem se hodně zajímal o země bývalého Sovětského svazu a moc jsem chtěl navštívit Ukrajinu nebo Litvu. O historii Litvy jsem ale moc nevěděl, a tak postupně vyhrála Ukrajina. Velkou pozornost u mne vzbudil kromě Černobylu způsob života, který obyvatelé Ukrajiny žijí každý den. Naučil jsem se azbuku a základní fráze a se dvěma kamarády se na Ukrajinu také vydal. Dlouho před tím jsem ale zaslechl jistou věc o osudech Ukrajinců v České republice a Evropě vůbec, tedy především žen. Dozvěděl jsem se, jak dívky, často chytré a plné ambicí, jezdí z chudých vesnic východu právě k nám a končí ve spárech těch, kteří těmto dívkám slibují hory doly. Netřeba dále rozepisovat jak tyto ženy končí. Jejich těla jsou nabízena za peníze, které přistávají v kapsách šmelinářů a obchodníků s bílým masem. Ambiciózní Ukrajinky rychle zapomínají na cíl své cesty do ciziny a někdy i pod vlivem různých narkotik jejich životy padají do zapomnění. Na tohle téma jsem se rozhodl napsat knihu, svou první. A nyní vyšla.

18.1.2015 v 22:06 | Karma: 6,96 | Přečteno: 408x | Kultura

Matěj Novobilský

Přispět či nepřispět? Charita či podvoníci?

Určitě se Vám již stalo, že Vás na ulici zastavil nějaký človíček a prosil o příspěvek na tu a tu organizaci. Možná jste i přispěli, ale pak Vám něco na tom nehrálo... Třeba jako mně. Už přemýšlím, že nikdy peníze z ruky nedám.

13.7.2014 v 17:50 | Karma: 11,88 | Přečteno: 710x | Společnost

Matěj Novobilský

Bojím se mladé generace

Násilné hry na počítači, televize plná agrese, nezletilí jsou opilí v parcích. To už není žádná rarita ale tvrdá realita. Všichni v mladém věku vybočovali z výchovy, ale byly to jen „skraty“ nebo recese proti výchově, které však nebyly stálé.

26.6.2014 v 20:39 | Karma: 18,45 | Přečteno: 870x | Společnost

Matěj Novobilský

Neztrácet naději

Nevím, jestli je to dobou, ale čím dál tím více lidí si stěžuje na život, jaký žijí. Ve velké míře se může jednat o lidi nešťastné a možná postižené špatným osudem, kdy si věci okolo sebe představovali poněkud jinak. V čem tkví neštěstí? Co udělat, abychom se takzvaně zvedli a šli dál? Vždy je to v hlavě. Právě tam tiká spouštěč všeho.

20.5.2014 v 23:20 | Karma: 7,44 | Přečteno: 292x | Společnost